ブログ&お知らせ

News

9月のTopicは「地球」

9月になり、朝晩の風が少し涼しくなってきましたね。気温も少し落ち着いてきたので10月の「Sports Day」の準備も着々と進み始めました。月が替わってCHES「プリ・クラス」のTopicも、「動物」から「地球」に替わります。

今週は、「地球」をテーマに地球のなりたちからプレートの移動、地震まで話がひろがり、CHESオリジナルの地震計まで登場。地震についてクラスで学んだ後、お家では「地震は地下のモンスターがあばれているわけじゃないから怖くないよ😊」と説明してくれた園児もいて、ママからこの説明を聞いたときには、「なるほど」と感心してしまいました。

子どもたちの発想や学び方は、本当に興味深いですね。


Run as Fast as You Can!

We were able to visit due to the lower temperature and overcast clouds. We took the opportunity to introduce some of the Sports Day events, including the relay race.

White Owl participated in the relay race last year, but it would be a first for Red Fox. We explained the methods of catching the baton, lining up and getting ready to go, and staying within the running area. We also emphasized the most important rule: RUN AS FAST AS YOU CAN!

気温が低く、曇り空、(それほど暑くないので)公園にいくことができました。この機会に、リレー・レースを含む運動会の種目をいくつか説明しました。White Owlは昨年リレーに参加しましたが、Red Foxは今年が初めて。バトンの受け方、整列と準備、トラック内での待ち方などを説明。また、最も重要なルールも強調しました。それは 「全力で走ること!」です💪

Extreme Nature

While we were enjoying nature outside, we spent the time inside the class thinking about nature as well.

With our topic of earthquakes, volcanoes, and other kinds of extreme nature continued, we tried different methods of visualizing and experiencing it. One thing we tried was building a “seismometer”, or something that can locate and measure the source of earthquakes. Of course, it’s a very delicate and complicated machine, but our version was quite easy!

We simply balanced a ball on a straw, and then bumped the table it was sitting on. The ball would fall into the cup closest to the bump! The kids took turns testing the machine in their free time. We saw that it was excellent at detecting big bumps, but bumps that were too small made the ball go anywhere. Good to know!

公園で自然を楽しむ一方で、クラスの中でも自然について考える時間を過ごしました。

地震や火山など、極端な自然をテーマにした授業は続き、クラスではそれらを視覚化したり体験したりするさまざまな方法を試すことに。そのひとつが、「地震計」です。地震の震源を特定して測定できるものを作ってみることに。もちろん、地震計はとても繊細で複雑な機械ですが、私たちCHESバージョンはとてもシンプル!

ストローの上にボールを乗せてバランスをとり、テーブルを揺らすだけです。ボールは、揺らした場所の一番近いカップに落ちるのです。子供たちは自由時間に交代でこの機械をテスト。大きな揺れを検知するのは得意ですが、小さすぎる揺れではボールがどこにでも動いてしまうことがわかりました。知っておいてよかった👍

The Movement of the Earth

Another model we made of the movement of the Earth was using clay.

By making two flat plates out of clay and then smashing them together, we could simulate what happens when tectonic plates hit each other. The two sides of the plates rise up, forming a mountain. This is how the Earth formed its hills and valleys millions of years ago!

もうひとつ、粘土を使った地球の動きの模型を作ってみました。

粘土で2枚の平らな板を作り、それを押し付けると、地殻プレート同士がぶつかったときに何が起こるかをシミュレートすることができたのです。プレートの両側が盛り上がり、山ができる。こうして何百万年も前に地球は丘や谷を形成したのですね!

We continued our usual things this week too.

  1. We enjoyed an interesting pianica class;
  2. We gave well-written Show and Tell presentations;
  3. We discussed endangered animals and learned about new animals we didn’t know;
  4. We worked on English literacy together and did worksheets;

And we made and read a new mini-book about penguins. Make sure to read it together with your child to learn something new!

International Preschool CHES
English Teacher Berridge Sean

今週も通常の課題を続けました。

  1. 興味深いピアニカのクラスを楽しみました;
  2. よくできたShow and Tellのプレゼンテーションをしました;
  3. 絶滅の危機に瀕している動物について話し合い、知らなかった新しい動物について学びました;
  4. 英語の読み書きに取り組み、ワークシートを作りました;

そして、ペンギンについての新しいミニブックを作って読みました。おうちでもお子さんと一緒に読んで、新しいことを学んでくださいね。


Google Business Profileを更新しました。