ブログ&お知らせ

News

プレミアム上映会!

インターナショナル・プリスクールCHES

10月のTopic「Imagination」の集大成としての作品が見事に完成しました! 「プリ・クラス」では毎年作品をみんなの力を合わせて創り上げていくのですが、今回の作品はなんと「クレイアニメ」。粘土の人形を少しずつ動かしながら撮影していきます。撮影枚数は、1000枚を超えたそうです。まさに超大作!

子どもたちが力を合わせて完成させた大作をぜひご覧ください!

2024年度作品:「The Terrible Castle!」


Please enjoy the finished product: The Terrible Castle!

The long wait is over!

Today, Red Fox and White Owl premiered their new movie, The Terrible Castle! Not only was it fun to see the full, finished film ourselves, but showing it off to Blue Bird and Yellow Kangaroo was great too. They audience loved it. Everyone said it was funny and talked about their favorite parts.

長い間お待たせしました!

今日、Red FoxとWhite Owlは、新作映画「The Terrible Castle」をプレミア上映しました。完成した映画を自分たちで見るのが楽しかっただけでなく、Blue BirdとYellow Kangarooに観てもらえるのも最高でした。「観客」はとても気に入ってくれました。みんな面白いと言ってくれましたし、好きな部分についても話してくれました。

We played it again for the long-stay children, and we had Yellow Kangaroo kids cheering in their seats for our main characters, gasping at the sight of scary monsters, and laughing at funny moments. That’s the sign of a job well done!

The process took a lot of time and effort. We needed to set aside time nearly every day for a few weeks. Making something complete like this requires everyone to be working together, and everyone to try their best.

Yellow Kangarooの子どもたちは、座席で主人公に声援を送ったり、怖い怪物を見て息をのんだり、面白い場面で笑ったりしていました。これこそ、仕事がうまくいった証です。

このプロセスには多くの時間と労力がかかりました。ここ数週間、ほぼ毎日時間を確保する必要があったのです。このように完成度の高いものを作るには、全員が協力し、全員がベストを尽くす必要がありました。

First was the brainstorming stage.

  1. We discussed stories and fairytales together in class and talked about what we might like to see in a story.
  2. We wrote our own little funny stories, and changed the endings to other stories.
  3. Then, we shared all our ideas together, and picked the ones that fit into a story we could all tell.
  4. We thought about characters, events, scenes, and even the morals of the story.

最初はブレインストーミングの段階

  1. クラスで物語やおとぎ話について話し合い、物語の中で何を見たいかについて話し合いました。
  2. 小さな面白い物語を書いたり、他の物語の結末を変えたりしました。
  3. みんなでアイデアを出し合い、その中から自分たちの物語にふさわしいものを選びました。
  4. 登場人物、出来事、場面、そして物語の道徳性まで考えました。

Second was the preparation stage.

  1. With a general outline finished, we could start preparing to film.
  2. We each gave our ideas for what our characters would look like.
  3. We colored backgrounds and worked with clay to prepare the clay models.
  4. We even watched examples of claymation and tutorials too. We tested it and tried to mimic it.

次は準備段階

  1. 大まかなアウトラインが出来上がったので、撮影の準備を始めることができました。
  2. それぞれ、登場人物をどのように見せるかアイデアを出します。
  3. 背景に色を塗り、粘土を使ってクレイモデル(粘土人形)を準備しました。
  4. クレイメーション(人形アニメ)の例やチュートリアル(作成ガイド)も観て、それをテストし、真似してみました。

Third, it was time to film!

  1. Whenever we could, we set aside time to film scene after scene.
  2. We needed to film out of order, get creative with props, and give everyone a chance to try moving the characters.
  3. We soon found that the clay quickly became dry and cracked when we handled it a lot, and it was not always easy to get a good scene!
  4. However, we worked together and didn’t give up. Before we knew it, we had all the scenes complete.

第三に、撮影の時間

  1. 可能な限り、次から次へとシーンを撮影する時間を設けました。
  2. 順番を無視して撮影したり、小道具を工夫したり、キャラクターを動かしてみたりと、みんなが参加する機会が必要でした。
  3. 粘土をたくさん扱うと、すぐに乾燥してひび割れることがすぐにわかりました。
  4. しかし、私たちは協力し合い、あきらめませんでした。気がつけば、すべてのシーンが完成していました。

Lastly, audio and editing!

  1. We recorded our voices in a round table studio.
  2. Again, we let everyone who was there get a chance to voice a character.
  3. We tried to add emotion into the story as well. It definitely helped to make the story more thrilling!
  4. After that, I (Mr. Sean) stitched the 1000 pictures together, added music and effects, and we were done!

最後に音声と編集

  1. テーブルを円形に並べて声を録音しました。
  2. その場にいた全員にキャラクターの声を出す機会がありました。
  3. ストーリーに感情も加えるようにしました。それは間違いなく物語をよりスリリングにするのに役立ちました。
  4. その後、1000枚の写真をつなぎ合わせ、音楽とエフェクトを加えて完成です!

Red Fox and White Owl had fun and made memories while working on this project. As their teacher, I can hope that it inspires them to create more in the future, and understand that they can make anything they put their minds to, with a little bit of determination and teamwork.

Even though we are closing the book on fairytales now, we never close the book on creativity!

International Preschool CHES
English Teacher Mr. Sean

Red FoxとWhite Owlは、このプロジェクトに取り組みながら、楽しい思い出を作りました。私は彼らの教師として、このプロジェクトが将来もっと多くのものを作るきっかけとなり、少しの決意とチームワークがあれば、どんなものでも作ることができるということを理解してくれることを願っています。

今回の物語はこれで終わりですが、クリエイティビティに終わりはありません!


せっかくの「Imagination」の機会なので、昨年度の作品も改めてご紹介しておきますね。こちらもあわせてお楽しみください。

2023年度作品:「The Rainbow Explosion」


無料トライアル(体験)受付中です

1歳半からのお子さんの貴重な時間を将来にむけてしっかり活かしてあげたいとお考えのパパ・ママは、ぜひ一度、「無料トライアル」にお越しください。申し込み方法はかんたんです。こちらから、いますぐお申込みください。

資料を送付させていただきますので、施設見学もかねてお子さんと一緒にお気軽にご参加ください。CHESの教室でお会いできるのを楽しみにお待ちしています。

Google Business Profileを更新しました。