ブログ&お知らせ
News
2024.09.07
CHESプリ・クラス9月のTopicは「地球」
インターナショナル・プリスクールCHES
9月になり「プリ・クラス」のTopicが「地球」にかわりました。7月・8月はイベントも多く、バタバタと過ぎていった感じもしますが💦、今月のTopicは少し腰を据えて、みんなで楽しんでいきたいと思います。
ただ、「地球」というTopicは切り口も多く、話題も散漫になりがちなのですが、各クラスとも工夫をこらしながら「地球」に向き合っています。今回は、年中・年長学齢のRed FoxとWhite Owlクラスの授業内容を紹介します。
Red Fox / White Owl Class
We are well into the first week of September. Can you feel the weather changing? It’s not much, but there are more people on the streets, finally able to move again.
For us too, September was a good chance to get out of the classroom. It was still hot, but it was good to get fresh air. Just make sure to drink enough water and take breaks!
9月も第1週に入りました。天候の変化を感じられるでしょうか? 大きなことではないのですが、街には多くの人々が行き交い、ようやくまた動けるようになったかのようです。
私たちにとっても、9月は教室から出るいい機会です。まだ暑かったのですが、新鮮な空気を吸えたのはいいことです。ただ、十分な水分補給と休憩は忘れてはいません。
Let’s think about our actions!
Since our topic for September is the Earth, it was good to get out and see nature as well. Weather is a part of nature, and important for us to understand. We can’t control nature, but we are a part of it. The actions we take make changes to the world we live in. So, let’s think about our actions!
One of the first things we did this week was think about what the Earth gives us. We get water, land, food, air, and warmth from our Earth. These are important things we need to live. We can call them resources. Many resources will not last forever, so we need to be mindful of how we use them.
9月のトピックは「地球」なので、外に出て自然を見るのは良いことです。天気は自然の一部であり、私たちが理解する上で重要です。自然をコントロールすることはできませんが、私たちはその一部。私たちの行動が、私たちの住む世界に変化をもたらします。では、私たちの行動について考えてみましょう!
今週最初にしたことのひとつは、地球が与えてくれるものについて考えることでした。私たちは水、土地、食べ物、空気、暖かさを地球から得ています。これらは生きていくために必要な大切なものです。これらを資源と呼ぶことができます。多くの資源は永遠には存続しないので、私たちはその使い方に注意する必要があります。
Resources Game
We played a game in class together. We called it the Resources Game.
We made a little farm in the middle of some land. Then, we took turns discussing what each of us wanted to do with the resources we had. We tried cutting trees for more wood, trading food for money, growing crops, and more. By the end of our first session, we had more farms and some money, but we had cut down a lot of trees!
It was a game about teamwork and thinking ahead. We could see how our actions had consequences. We will play again another day. How big do you think we can grow our city without damaging the environment?
クラスでゲームをしました。「資源ゲーム」です。
私たちは土地の真ん中に小さな農場を作ります。そして、それぞれが持っている資源を使って何をしたいかを順番に話し合いました。木を切って薪を増やしたり、食料をお金と交換したり、作物を育てたり、です。最初のセッションが終わるころには、農場もお金も増えたが、たくさんの木を切り倒していました。
チームワークと先を読むゲーム。自分たちの行動がどのような結果をもたらすかを知ることができました。また別の日にゲームをしてみましょう。環境を破壊することなく、街をどこまで大きくできるでしょうか?
The idea of a seismometer
Another part of nature that we need to think about is natural disasters. Sometimes, something will happen that will cause damage or destruction. The Earth is much bigger than us, so things like storms or earthquakes can really hurt us. We need to be prepared if that happens.
When discussing disasters like earthquakes, tsunamis, and floods, we talked about the idea of a seismometer. It is a device that can measure how powerful an earthquake is. Piece by piece, we put the machine together in class until we had one that would work! We tested it out by shaking the box, first slowly, then wildly! We could measure the results, just like a real earthquake.
もうひとつ、自然災害について考える必要があります。時には、被害や破壊を引き起こすようなことが起こるかもしれない。地球は私たちよりもはるかに大きいので、嵐や地震のようなものは本当に私たちを傷つける可能性があります。そのような事態に備える必要があるのです。
地震、津波、洪水などの災害について話し合ったとき、地震計というものについて話しました。地震計とは、地震の強さを測定する装置です。クラスで、機能する装置ができるまで、ひとつひとつ組み立てていきました。最初はゆっくり、次に大きく箱を揺らして、テスト! 実際の地震と同じように、結果を測定することができました。
Look back on the paper
Looking back on the paper, we could see how it started slowly before getting stronger, and even some aftershocks! Studying the patterns of earthquakes lets us be better prepared next time.
(地震計の)紙を振り返ってみると、地震がゆっくりと始まり、次第に強くなっていく様子や、余震の様子も見ることができました。地震のパターンを研究することで、次回の地震に備えることができるようになります。
無料トライアル(体験)受付中です
1歳半からのお子さんの貴重な時間を将来にむけてしっかり活かしてあげたいとお考えのパパ・ママは、ぜひ一度、「無料トライアル」にお越しください。申し込み方法はかんたんです。こちらから、いますぐお申込みください。
資料を送付させていただきますので、施設見学もかねてお子さんと一緒にお気軽にご参加ください。CHESの教室でお会いできるのを楽しみにお待ちしています。