ブログ&お知らせ

News

草食と肉食

インターナショナル・プリスクールCHES

8月はスイミング・プールやスイカ割りなど、次々にイベントが続き、しかも夏休みホリデー・クラスの開催もあり、通常のクラスの内容がよりギュッと詰まった感じで進んできました。TOPICの「動物」は子どもたちが大好きな内容が盛りだくさんなのでなおさらです。

今回は、「草食動物と肉食動物」をテーマに面白いゲームをみんなで楽しんだので、その内容を中心にお知らせします。


Let’s Study Animals Together!

Since August is so short this year due to Summer Holiday Class, we are fitting in so many lessons about animals. This week, we continued last week’s planned topic of endangered animals and also discussed animal eaters. There was a lot to learn, and if we were going to tackle it all, we needed to do it together!

夏休みホリデー・クラスのため8月は短いので、動物に関する授業を多く取り入れています。今週は、先週予定していた絶滅危惧種の動物に関するトピックを継続し、動物を食べる人についても議論しました。学ぶべきことはたくさんありました。すべてを取り組むには、みんな一緒にやっていく必要がありました。

We put on our scientist hats and got to work.

First, endangered animals. What did that mean? We discussed what we knew already and put that on a spreadsheet. Then, we watched an informative video about endangered animals and why they are endangered. We added the new animals and reasons to a list. Finally, we looked up a list of famously endangered animals and researched why they were endangered too!

私たちは科学者の帽子をかぶり、ワークを始めました。

まず、絶滅の危機にある動物。それはどういう意味なのでしょうか? すでに知っていることを話し合い、それをワーク・シートに書き出しました。次に、絶滅の危機に瀕している動物とその理由についてのビデオを観ました。まだ知らなかった動物とその理由を新しくリストに加えました。そして最後に絶滅の危機に瀕している有名な動物のリストを調べ、なぜ彼らも絶滅の危機に瀕しているのかを調べることにしました。

By the end, we had a list of 12 animals, and a few reasons of why they might be endangered. We each chose an animal to focus on and wrote about them. We thought about what we could do to help that animal or prevent them from being endangered. With September coming soon, thinking about the Earth and how to take care of nature is an important theme for us!

最後には、12種類の動物のリストと、その動物が絶滅の危機に瀕している理由をいくつか考えることに。私たちは各自それぞれが注目する動物を選び、その動物について書くことにしたのです。その動物を助けたり、絶滅の危機に瀕するのを防いだりするために、自分たちに何ができるかを考えました。もうすぐ9月です。9月のTOPIC「地球」について考え、自然を大切にすることは、重要なテーマなのです。

Today, we continued our lesson with “animal eaters”, or studying the differences between animals with different diets.

We discovered herbivores, carnivores, and omnivores and we looked at their skull and jaw structures, talking about their teeth. We looked at what is similar between the groups, and went through our animal alphabet, trying to guess what each one ate.

In the end, like yesterday, we worked on a worksheet that summarized what we learned.

今日、私たちは「動物を食べる」、つまり異なる食性を持つ動物の違いを学ぶレッスンを続けました。草食動物、肉食動物、雑食動物を見つけ、それぞれの頭蓋骨と顎の構造を見て、歯について話しました。各グループごとに似ているものを調べ、動物のアルファベットを見ながら、それぞれが何を食べているかを推測。

最後に、昨日と同様、学んだことをまとめたワーク・シートに取り組みました。

Classroom Game!

Additionally, we played a classroom game where we acted as herbivores and carnivores. The herbivores would slowly approach the yummy grass where the carnivores were waiting, as the carnivores called out numbers of steps they needed to take. When it was LUNCH TIME, the herbivores needed to hop away quickly!

Inevitably, someone would get caught, or not eat enough grass to pass the round. That’s the circle of life!

さらに、私たちは草食動物と肉食動物として行動する教室ゲームをプレイしました。肉食動物は捕まえるために必要な歩数を叫びながら待っているおいしい草に草食動物がゆっくりと近づきます。昼食の時間になると、草食動物は素早く飛び跳ねる必要がありました。

どうしても誰かが捕まるか、その場を去るためには十分な草を食べられないことになります。それがサークル・オブ・ライフです!

It was more complex than usual for a game!

There were many parts, and someone would get caught every turn. We realized that it is not easy to be an herbivore when you are getting hunted every day, and it is not easy to be a carnivore too, needing to run to catch your food. It was fun, and worked well as a lesson.

We reviewed our group mini-book and finished our reading record for the week.  We have a lot more in store before August is done. Hopefully the typhoon can wait!

ゲームとしてはいつもより複雑でした。多くのパートがあり、各ターンごとに誰かが捕まります。毎日狩られる草食動物になるのは簡単ではないし、肉食動物になるのも簡単ではありません。楽しく役にたつレッスンでした。

グループのミニブックを見直し、今週の読書記録を完成させました。8月が終わるまでには、まだまだたくさんのことが待っています。台風が待ってくれるといいのですが…。


無料トライアル(体験)受付中です

1歳半からのお子さんの貴重な時間を将来にむけてしっかり活かしてあげたいとお考えのパパ・ママは、ぜひ一度、「無料トライアル」にお越しください。申し込み方法はかんたんです。こちらから、いますぐお申込みください。

資料を送付させていただきますので、施設見学もかねてお子さんと一緒にお気軽にご参加ください。CHESの教室でお会いできるのを楽しみにお待ちしています。

Google Business Profileを更新しました。