ブログ&お知らせ

News

夏休みホリデー・クラス無事終了

2024年CHES夏休みホリデー・クラス

2024年CHES夏休みホリデー・クラスは無事に楽しく終了できました。4日間という限られた日程だったのですが、Topic「Rainbow Fish」の物語から海→生き物→深海と、クラスで学ぶ内容はどんどん広く深く、そして濃くなっていくなか、みんなで楽しむことができました。

今回のホリデー・クラスの内容のすべてをお知らせできればよかったのですが…、残念ながらあまりにも内容が広かったので、ここでは最終日のBig Kidsクラスの内容(みんなでロール・アイスクリームを楽しんだことも😝)をお知らせします。

次回のホリデー・クラスは、冬休みに開催予定です。ぜひ、みなさんもホリデー・クラスに参加してくださいね。


The last day of our summer holiday class

Today was the last day of our summer holiday class, and we made it to the end happily, having fun together with our friends and teachers!  After we sang our usual good morning song and played some games, we learned about the deep, dark ocean zone called the Midnight Zone.

This zone is very far below the ocean’s surface, where no sunlight can reach, making it completely dark. The water pressure is extremely high, and the temperature is so cold. Only a few special creatures can survive in this harsh environment, like anglerfish, giant squids, and some special jellyfish, which produce their own light to see and attract other animals.

Learning about the Midnight Zone was fascinating and made us appreciate how diverse and mysterious our oceans are!

今日は夏休み授業最終日でしたが、友達や先生たちと楽しく過ごしながら楽しく最後まで終えることができました!  いつものGood Morning Songを歌ったり、ゲームをしたりした後、ミッドナイト・ゾーンと呼ばれる深くて暗い海のゾーンについて学びました。

このゾーンは海面よりはるか下にあり、太陽光が届かないため、完全に暗闇になります。水圧は非常に高く、温度は非常に低いです。この過酷な環境で生き残ることができるのは、アンコウ、ダイオウイカ、そして他の動物を見て引き寄せるために自ら光を発する特別なクラゲなど、ごく少数の特別な生き物だけです。

ミッドナイト ゾーンについて学ぶのはとても興味深く、私たちの海がどれほど多様で神秘的であるかを理解することができました。

The Midnight Zone

After discussing the Midnight Zone, we wanted to see the beautiful creatures we had talked about. So, we used the projector and the laptop to watch a video of the animals living in the Midnight Zone. It was just like being in a cinema! We were all fascinated by how amazing and different those animals looked compared to what we expected.

The video showed creatures like glowing jellyfish, strange looking fish with big teeth, and even some animals we had never seen before.

ミッドナイト・ゾーンについて話し合った後、私たちは話していた美しい生き物を見たいと思いました。そこで、プロジェクターとラップトップを使用して、ミッドナイト ゾーンに住む動物のビデオを見ました。まるで映画館にいるようでした!私たちは皆、それらの動物は私たちが予想していたものと比べてどれほど素晴らしく、異なっているかに魅了されました。

ビデオには、光るクラゲ、大きな歯を持つ奇妙な見た目の魚、さらにはこれまで見たことのない動物などの生き物が映っていました。

The size of a whale

After watching the video, we decided to go outside and check one more thing before heading upstairs. Yesterday, we measured the size of a whale using a string, but because the whale was so big, we couldn’t fit it in the CHES park.

That’s why we wanted to go outside together and hold the string straight to see the actual size of a whale. It was even bigger than we expected, even though we had seen it curved yesterday.

ビデオを見た後、私たちは外に出て、2階のクラスに戻る前にもう1つ確認することにしました。昨日、ひもを使ってクジラの大きさを測りましたが、クジラが大きすぎてCHESパークに収まりきらなかったからです。

みんなで外に出て、紐をまっすぐに伸ばしてクジラの実際の大きさを見てみたいと思ったのです。昨日曲がっているのを見ていたにもかかわらず、それは私たちが予想していたよりもさらに大きかったです。

Our research

Then, it was time to continue our research! We had already worked hard yesterday finding interesting facts about the animal we needed to research. Today, our task was to put everything together to create a research essay and present it in the classroom.

We reviewed the questions and answers we had found at home and combined them into a paragraph in class. While doing this, we were careful about grammar and other details to make it look like a really nice research essay.

Finally, we drew a picture of our animal to make our work more interesting. When we finished writing, it was time to proudly present our essays in the classroom. Everyone did such a great job!

そして、リサーチの続きです。昨日、リサーチすべき動物について興味深い事実を見つけることに一生懸命でした。今日の課題は、すべてをまとめてリサーチ・エッセイを作り、教室で発表することです。

家で見つけた質問と答えを復習し、クラスで1つのパラグラフにまとめました。その際、文法やその他の細部にも気を配り、とても素敵なリサーチ・エッセイになるようにしました。

最後に、作品をより面白くするために動物の絵を描きました。書き終えたら、教室で誇らしげに作文を発表する時間になりました。みんなとても素晴らしい出来でした!

Our storybooks

After lunch, we decided to finish our storybooks that we had started preparing yesterday. Although we had completed all the writing, we were missing one of the most important parts of a book: the illustrations. Illustrations make a story more interesting and fun!

We wrote the titles of our books in a fancy way and drew some characters to bring our stories to life. When we were finished, our books looked even cuter than we imagined!

昼食後、昨日から準備していた絵本を完成させることにした。文章はすべて書き終えたものの、絵本の最も重要な部分のひとつである挿絵が足りなかった。挿絵は物語をより面白く楽しいものにする!

私たちは本のタイトルを派手に書き、物語に命を吹き込むために登場人物を描いた。完成した本は、想像以上にかわいかった!

Our last activity

Our last activity of the day was all about becoming artists! We separated into three teams to create a mural of the three ocean zones. Each team focused on drawing animals that belong to a specific zone. After we finished our drawings, we put all the pictures together to complete the mural.

We hung it on the wall in the CHES park, and it looked amazing! It felt like we were bringing together everything we had learned so far.

この日の最後のアクティビティは、アーティストになることでした!3つのチームに分かれて、3つの海洋地帯の壁画を制作しました。各チームは、特定のゾーンに属する動物を描くことに集中した。描き終えたら、すべての絵を組み合わせて壁画を完成させた。

それをCHES公園の壁に飾ったのだが、素晴らしい出来栄えだった!これまで学んできたことすべてが集約されたような気がした。

The ice cream party

Finally, it was time for the ice cream party! We had been looking forward to this ever since the holiday class started. We made some rolled ice cream, and even though it was harder than it looked, it was so delicious that all the effort was worth it!

最後に、アイスクリーム・パーティーの時間だった!ホリデー・クラスが始まって以来、ずっと楽しみにしていた。ロール・アイスクリームを作ったのですが、見た目より難しかったけれど、とても美味しくて、苦労した甲斐がありました!

This was everything from our holiday class. We hope that everyone enjoyed a lot! We are hoping to see you again. Take care!

Mr. Sean and Ms. Dilara

これがホリデー・クラスのすべてです。みんな楽しんでくれたでしょうか? またお会いできるのを楽しみにしています。お元気で!


無料トライアル(体験)受付中です

1歳半からのお子さんの貴重な時間を将来にむけてしっかり活かしてあげたいとお考えのパパ・ママは、ぜひ一度、「無料トライアル」にお越しください。申し込み方法はかんたんです。こちらから、いますぐお申込みください。

資料を送付させていただきますので、施設見学もかねてお子さんと一緒にお気軽にご参加ください。CHESの教室でお会いできるのを楽しみにお待ちしています。

Google Business Profileを更新しました。